Q Switch Lazer

Lekeler, insanları rahatsız eden ciddi cilt problemleridir. Hemen her insanın hayatının mutlaka bir döneminde çeşitli lekeler ile uğraştığını söylemek mümkündür. Bu denli yaygın olan lekelere neden olan sorunların bir sınırlamaya tabii tutulması ise söz konusu değildir. Çünkü ciltte leke oluşumunun birden fazla nedeni vardır.  Güneş, sivilce, yara gibi unsurlar söz konusu nedenlerin en belirgin örnekleridir. Leke oluşum nedenlerinin bu denli yaygın ve fazla olması, insanları leke oluşumunu önleyecek ve oluşan lekelerin geçmesin sağlayacak yöntem arayışlarına yöneltmiştir. Cilt bakım kremleri maskeler ne denli etkili olursa olsun, lekeler konusunda en etkili çözüm leke tedavisidir.

Leke tedavisi, adından da anlaşılacağı üzere oluşan lekelerin giderilmesini ve ciltte olumsuz geçişlerin olmadığı sabit bir tonun oluşmasını mümkün kılan bir tedavi yöntemidir. Bu tedavi yönteminde uygulanacak adımlar, oluşan lekenin nedenine, leke oluşumu gerçekleşmiş cildin tipine ve bulunulan mevsime bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Çünkü yukarıda da belirtilmiş olunduğu üzere ciltte leke oluşumunu tetikleyen birden fazla neden vardır. Lekenin tam olarak giderilmesi için ise kaynağının öğrenilmesi gereklidir. Bu bağlamda lekenin renginin ve derinliğinin önemli olduğu da bilinmelidir.

Q-Switch Lazer Nedir ve Nasıl Çalışır?

Q-Switch Lazerler atış süreleri ile adını duyurmayı başarmış olan lazerlerdir. Bu lazerlerin atışlarının, saniyenin milyonda biri kadar kısaltılmış olunduğu bilinmektedir. Bu bağlamda atış süresi uzun olan diğer lazer türlerine kıyasla, daha yüksek bir etki seviyesine sahip olduğunu söylemek mümkündür. Çünkü hızlı ve sürekli yapılan atışlar, hedef haline getirilmiş dokuda adeta şok etkisi yaratmaktadır. Q – Switch Lazeri bu denli etkili kılan da yaratmış olduğu şok etkisidir.

Q-Switch Lazer Hangi Alanlarda Kullanılır?

Q-Switch Lazer genel olarak leke tedavisinde kullanılan oldukça etkili bir lazer türüdür. Bu lazer türünün özellikle son yıllarda, doğum kaynaklı lekeleri ve sonradan ortaya çıkmış lekeleri yok etmede kullanıldığı bilinmektedir. Lekeleri ortadan kaldırmasına ek, dövme silme işlemlerinde kullanıldığını ve akne tedavisinde ciddi derecede olumlu sonuçlar verdiğini söylemek mümkündür. geniş gözenek problemi olan kişilerde de Q Switch lazer kullanımının yaygın hale geldiği bilinmektedir.

Q Switch lazerin etki alanlarının ve faydalarının içerisinde kollajen dokularını canlandırmak ve yeniden oluşturmak da vardır. Bilindiği üzere kollajen, ciltteki elastik yapının kaynağıdır. Yani kırışıklıklardan arınmış, dinç ve sıkı bir görünüm için kollajen şarttır. Gözeneklerin genişlemesinin temel nedenlerinden biri de elastikiyet, yani kollajen, kaybıdır. Q Switch lazerin de tam olarak bu açıdan fayda sağladığı, kollajen oluşturarak gözenekleri sıkılaştırdığı bilinmektedir. Ancak gözeneklerin tam anlamı ile kapanmasını beklemek yanlıştır. Çünkü gözenekler, cildin nefes alma yollarıdır ve bu yolların tamamen kapatılması söz konusu değildir.

Q – Switch lazer uygulamaları, temek olarak 6 ila 10 seans arası sürmektedir. Genel seans aralıklarının bir hafta olduğu, doğum lekelerinde bu sürenin 1 ayı bulduğu bilinmektedir. Bu sebeple Q- Switch lazer yaptırmak isteyen kişilerin seans uzunluklarına ve aralıklarına dikkat etmeleri oldukça önemlidir.

Özetle;

• Renk ayırt etmeksizin dövmelerin çıkartılmasında
  • İyi huylu oluşan benlerin tedavisinde
  • Melazma tedavisinde
  • Güneş ya da yaşlanma kaynaklı lekelerde
  • Hormonal lekelerde (hamilelik, doğum kontrol haplarının kullaılması vb.)
  • Kılcal damarların tedavisinde
  • Hiperpigmentasyon tedavisinde
  • Cilt gençleştirme ve yenilemede
  • Akne izlerinin yok edilmesinde
  • Karbon peeling
  • Ciltteki kollajenin artırılmasında
  • Tüy sarartmada
  • İnce kırışıklıkların giderilmesinde kullanılır

Q-switched Lazerle Leke Tedavisi Faydaları Nelerdir?

Q Switch lazerin belki de en büyük faydası / avantajı, her mevsim uygulanabilir olmasıdır. Diğer lazer türleri gibi yaz aylarında uygulanmasında herhangi bir mahsur yoktur. Ayrıca acı veya ağrı içermemesi, insanların günlük yaşamlarına devam etmesini sağlayan bir özelliktir.

Q-switched Lazerle Leke Tedavisinin Seans Aralığı Ne Sıklıkladır?

Yukarıda da belirtilmiş olunduğu üzere genel seans aralığı bir haftadır. Bazı durumlarda 15 günü bulabilen seans aralığı, doğum lekelerinde 1 aya kadar ulaşabilmektedir. İşlem süresi ise 30 dakika ile sınırlıdır.

Q-switched Lazer Leke Tedavisi Sonrasında Hastalarda Neler Gözlemlenir?

Lazer işlemi sonrası ciltte ciddi boyutlarda herhangi bir hasar oluşması söz konusu değildir. Ancak ufak tefek kızarıklıklar gözlemlenmesi muhtemeldir. Söz konusu kızarıklık ise yalnızca birkaç saat içerisinde sorunsuz bir şekilde geçmektedir.

Q-switched Lazerle Leke Tedavisi Sonrasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

İşlem sonrasında güneş koruyucu kullanıldığından emin olunmalıdır. Güneş koruyucu ürünler, günlük yaşamda da kullanılması gereken ürünlerdir. Bu bağlamda söz konusu zorunluluğun güç bir yanı yoktur. Ayrıca sıcak su ile duş alınmaması ve alkol içerek temizleyicilerin kullanılmaması gerektiğine de dikkat edilmelidir.

Q Switch Lazer İçin Doğru Adres

Yukarıda anlatılanlardan da anlaşılacağı üzere Q Switch lazer, etki oranı yüksek, hasarı ve zahmeti az olan bir lazer türüdür. Ancak beklenilen sonuçların elde edilmesi ve herhangi bir sorun ile karşılaşılmaması için söz konusu işlemin alanında uzman kişilerde yapılması gereklidir. Bu, işlemin güvenilirliğinin doğal bir sonucudur. Leke kaynağı ve derinliği ile ilgili detayları öğrenmek amacı ile muayene olmak ve işlemi güvenilir bir şekilde uygulamak isteyen kişilerin, iç rahatlığıyla tarafımla iletişime geçmeleri mümkündür.