Leke Tedavisi

Lekeler, kadın erkek her bireyin ortak problemleridir. Bu problemlerle başa çıkmak ise çoğu zaman adeta imkânsızdır. Çünkü lekeye neden olan unsurlar birkaç tane değildir. Akla gelebilecek hemen her durumun doğrudan ya da dolaylı olarak ciltte leke oluşumuna neden olması mümkündür. Bu nedenle cilt bakımı uygulamalarında leke tedavisinin önemli bir yeri vardır.

Güneş, ağda, yaşlılık, yanlış cilt bakım ürünü kullanımı, akne ve sivilce gibi unsurların hepsinin ciltte leke oluşumunu tetiklediği bilinmektedir. Leke oluşumuna neden olan unsurların sayısı bu denli fazla olunca, leke oluşumunu engelleyen ya da mevcut lekeleri ortadan kaldıran uygulamalara olan talep de artmaktadır. Bu uygulamaların başında ise lazer ile leke tedavisi işlemi gelmektedir.

Lazer ile leke tedavisi, kadın veya erkek birçok bireyin yüzlerinde ortaya çıkan ancak rahatsızlık duyulmasına sebep olan lekelerin ortadan kaldırılması için başvurduğu bir lazer türüdür. Bu yöntemi bu denli tutulur, tercih edilir kılan temel unsur ise, etkilerinin diğer yöntemlere göre daha kalıcı olmasıdır. Yani birçok kozmetik ya da dermokozmetik ürünün aksine, lazer ile leke tedavisi işleminde elde edilen sonuçlar kalıcıdır fakat leke tedavisinde hangi yöntem uygulanırsa uygulansın hastanın sonraki dönemlerde kendisine azami dikkat göstermesi doktorunun söylediği uyarılara çok dikkat etmesi gerekir.

Leke Tedavisi Nedir?

Lekeler, belirli yaş veya cinsiyet ile sınırlı olmayan ve ciddi derecede sorun teşkil eden unsurlardır. Lekeler ile karşı karşıya kalmayan kişilerin ise yok denecek kadar az olduğu bilinmektedir. Çünkü lekeye neden olan unsurların sayısı oldukça fazladır. Yani boyutu ne olursa olsun, her bireyin mutlaka lekeler ile karşı karşıya kaldığı bilinmektedir. Sadece bazılarında ileri boyutlarda olan bu lekeleri bazılarında sorun teşkil etmeyecek boyutlardadır. Bu bağlamda lekeleri ortadan kaldırmak için cilt bakım ürünlerine ve çeşitli uygulamalara ciddi boyutlarda paraların harcandığını söylemek de mümkündür. Ancak söz konusu işlem ve ürünlerden hiçbiri kalıcı değildir. Bu bağlamda kalıcı olan temel işlem, lazer ile leke sildirme işlemidir. Bu sebeple insanların lekelerden hiçbir şekilde kurtulamayacaklarını düşünmeleri yanlıştır.

Cilt Lekeleri Nedenleri Nelerdir?

Cilde renk veren pigmentin adı melanindir. Melaninin ise birden fazla yoğunluğu vardır. Leke problemlerinin ortaya çıkmasının temel nedeni ise melaninde bulunan yoğunluk farklarıdır. Temelinde böyle basit görünen bir nedenin yattığı lekelerin yarattığı etkinin sanıldığı kadar basit olmadığı ise gözler önündedir. Çünkü cildinde ciddi derecede lekeler bulunan kişilerin özgüven eksikliği yaşadığı bile görülmüştür. Bu doğrultuda leke tedavisinin ne denli önemli olduğunu görmek mümkündür.

Leke Tedavisi Nasıl Yapılır?

Leke tedavisi için uygulanan tek bir yöntemin bulunduğunu söylemek yanlıştır. Çünkü her bireyin leke kaynağı, boyutu ve sıklığı farklıdır. Her lekenin ise kendine has bir giderilme yöntemi vardır. Bu sebeple leke tedavi yöntemleri de birden fazladır. Lekelerin temel kaynakları aşağıda verildiği şekildedir.

• Akne
  • Sivilce
  • Güneş
  • Yanlış cilt bakım ürünü kullanımı
  • Yaşlılık

Her kaynağın tedavi yöntemi de farklıdır. Örneğin akne kaynaklı lekelerde gayet olumlu sonuç veren bir tedavinin, güneş lekelerinde hiç etki göstermemesi de mümkündür.

Cilt Leke Tedavisi Uygulaması Nasıl Gerçekleştirilir?

Herkesçe atlanan analiz aşaması, tedavinin en önemli aşamasıdır. Çünkü lekenin türünün, kaynağının tespit edildiği aşamadır. Yukarıda anlatılmış olunanlardan da anlaşılacağı üzere, lekenin tamamen giderilmesi için önce kaynağının tespit edilmesi gereklidir. Aksi durumda kalıcı ve etkili bir sonuç elde etmek mümkün değildir.

Leke tedavisine başlayan insanların ilk olarak sabrı öğrenmeleri gereklidir. Çünkü bu tedaviye başlayıp ilk günlerden olumlu sonuç elde etmeyi bekleyen kişiler vardır. Oysa söz konusu işlem, zaman gerektiren bir işlemdir. Gözle görülür etkilerin elde edilmesi için ise 3 ila 4 ay kadar sabretmek gereklidir.

Cilt Leke Tedavisi Riskleri Nelerdir?

• Leke tedavisi ile ilgili bilinmesi gereken ilk unsur şudur; uygulanan işlem ne olursa olsun, leke tedavisi ölümcül riskler barındıran bir tedavi türü değildir. Ancak bu unsur, ideal leke tedavisi işlemleri için geçerlidir. Yani lisanslı malzeme kullanmayan, uzman doktorlara başvurmayan kişilerin risk altında olduklarını bilmeleri gereklidir.
  • Güneşin leke tedavisi süresi açısından riskli olduğunu söylemek mümkündür. Bu sebeple leke tedavilerinin büyük bir kısmının, hatta tamamının kış aylarında uygulandığı bilinmektedir. Buna ek güneş kremi kullanımı ise hiçbir şekilde ihmal edilmemelidir.
  • Cilt temizliği her zaman için önemlidir. Ancak leke tedavisi sürecinde temizliğin önemi normalde olandan daha fazladır.

Cilt Leke Tedavisi Sonrası Lekeler Tekrar Oluşur Mu?

Cilt lekelerinin tedavisi ile ilgili bilinmesi gereken bir diğer önemli unsur şudur; söz konusu tedavilerin amacı, mevcut lekeleri ortadan kaldırmaktır. Söz konusu tedavi yöntemlerinin yeni leke oluşumunu engellemeleri söz konusu değildir. Bu sebeple işlem sonrasında da cilt lekeleri ile karşı karşıya kalmak mümkündür. Ancak dikkatli olmak, güneş kremi olmadan dışarı çıkmamak, sivilceler ile sürekli olarak oynamamak, leke oluşumunu ciddi oranda azaltacaktır.

Leke Tedavisi Uygulamaları

• İlaçlar: Hidrokinon, retinoidler, azelaikasid, arbutin, kortizon, anti-oksidanlar,C vitamini ve E vitamini gibi ilaçlar leke tedavisi üzerinde etkisi bulunan ilaçlardır.
  • Kimyasal peeling ve Fiziksel peeling gibi uygulamaların da leke tedavisinde kullanıldıkları bilinmektedir.
  • Lazer tedavisi ile leke giderilmesi çeşitleri ise aşağıda sıralandığı gibidir:
  • Örn: IPL (yoğunlaştırılmış ışık atımları) , Q-Switch Nd –YAG lazer fraksiyonel lazer.
  • Q-Switch ND-Yag Lazer

Son teknoloji ürünü olarak adlandırılan ve bu bağlamda özelliklere sahip olan Q- switched lazer tekniği ise, vücudun genelinde bulunan lekeleri hedef alan ve bu lekeler üzerinde etkin rol oynayan bir leke tedavisi yöntemidir.  Vücuttaki mevcut kullanım alanları ise şu şekildedir;

• Renk ayırt etmeksizin bütün dövmelerin (tatoo) silinmesinde
  • İyi huylu olan benlerin tedavi ediliş aşamalarında
  • Yüzde oluşan güneş ve yaşlılık lekelerinin ortadan kaldırılmasında
  • El sırtlarında yer alan güneş lekelerinin giderilmesinde
  • Hormonal lekelerin tedavisinde
  • Aknelere bağlı olarak ortaya çıkan lekelerin kalıcı olarak giderilmesinde ve çeşitli nedenlere bağlı olarak genişleyen, bu bağlamda da kötü görüntü oluşumuna sebep olan gözeneklerin daraltılmasında ( Gözeneklerin tamamen kapatılması mümkün değildir. Kaldı ki gözeneklerin tamamen kapatılması sağlıklı da değildir. Çünkü gözenekler, cildin nefes almasını sağlamaktadır.)
  • Çeşitli nedenlere bağlı olarak yitirilen cilt elastikiyetinin geri kazandırılmasında ve kırışıklıkların tedavisinde

Lekelerden tamamen kurtulmak, artık hayal değildir. Yani, insanların ömür boyu bir kreme ya da uygulamaya bağımlı kalmadan lekesiz bir cildin tadını çıkarmaları mümkündür. Ancak, uygulanacak leke tedavisi yönteminin kişiye özel olduğu bu bağlamda kişi ile ilgili gerekli bilgilerin toplanması gerektiği göz ardı edilmemelidir. Yani herkese uygulanan leke tedavisi işlemleri aynı değildir. Herkese uygun bir leke tedavisi yöntemi mutlaka vardır ve bu kişiye özel yöntemler ile lekesiz bir cilde kavuşmak mümkündür.

Leke tedavisi işlemleri ile ilgili sorunları bulunan, işlemin kalıcılığından şüphe eden ya da ağrı veya acı duyacağından korkan kişilerin gönül rahatlığı ile tarafımla iletişime geçebilirler.