Kırışıklık Tedavisi

Kırışıklık Nedir?

Kırışıklık, genel olarak yaş ilerlemesine bağlı olarak ortaya çıkan ancak birden fazla neden bulunabilen bir cilt problemidir. Bu problemin aşırı mimik kullanımına bağlı olarak ortaya çıktıklarını ve ciddi derecede rahatsızlık teşkil ettiklerini söylemek mümkündür. Söz konusu kusurların bu denli rahatsızlık veriyor olmaları ise bu bağlamda geliştirilmiş olunan yöntemlerin fazla olmasını beraberinde getirmiştir. Söz konusu yöntemler şu şekildedir;

• Fraxionel lazer
  • Babyface
  • Dolgu
  • Botox
  • Altın iğne
  • Bloomea
  • Mezoterapi

Kırışıklık tedavi yöntemlerine geçmeden önce kırışıklıkların nedenleri hakkında bilgi verilmesi gereklidir.

Kırışıklık Nasıl Oluşur?

• Kırışıklıkların en temel nedeni yaşlanmadır. Yaşlanmaya bağlı olarak ciltte kolajen, elastin gibi yararlı maddelerin azaldığı bilinmektedir. Bu maddeler ise cilt esnekliğinin temel kaynaklarıdır. Esnekliği azalmış bir ciltte kırışıklık oluşması ise oldukça normaldir.
  • Kırışıklıkların bir diğer yaygın nedeni, yoğun mimik kullanımıdır. İnsan yaşamı boyunca belki milyonlarca kez kaşlarını çatar, gülümser, göz kırpar ve daha bir çok mimik kullanılan ifadede bulunur. Bu ifadelerin sürekli olarak tekrarlanması ise bazı bağ dokularında erime ortaya çıkmasına neden olur. Ortaya çıkan bu bağ dokusu erimesi ise kırışıklıkları tetikler.
  • Güneş ışınları, kırışıklıkların oluşmasına neden olan diğer unsurlardır. Bu unsurların, bazı bağ dokularını arttırdıkları bilinmektedir. Bu, sanıldığı gibi olumlu bir durum değildir. Çünkü bahsi geçen bağ dokuları, kolajenin yok olmasına neden olmaktadır. Bu da zaman içerisinde cildin esnekliğini kaybetmesine neden olacaktır.
  • Cilde sürekli olarak dokunulması da esnekliğin kaybolmasına neden olur. Örneğin alerjisi bulunan insanlar sürekli olarak göz çevrelerini kaşımak zorunda hissederler, bu kaşıma durumu ise ciltte bir gevşeme oluşmasına neden olur. Oluşan bu esneme ise zaman içerisinde kırışıklıkları doğurur.

Kırışıklık tedavisi nasıl yapılır?

Bunu tek bir yöntem ile sınırlamak mümkün değildir. Çünkü yukarıda da verildiği üzere kırışıklık tedavisinde kullanılan birden fazla yöntem vardır. Bu yöntemlere dair detaylar ise aşağıda verildiği şekildedir.

Fraksiyonel Lazer ile Kırışıklık Tedavisi

Fraksiyonel lazer, çok yaygın kullanılan bir cilt gençleştirme yöntemidir. Bu yöntemin kırışıklık tedavisinde de kullanıldığını söylemek mümkündür. Fraksiyonel lazerde temel itibari ile bazı ışınlar kullanılmaktadır. Yani bu lazer türünde deri altına belirli açılarla yansıtılan ışınlar, ciltte minimum düzeylerde hasarlar oluşturmaktadır. Bu hasarlar sayesinde cilde söz konusu bölgede bir sorun olduğu algısı yaratılması hedeflenmektedir. Cildin, söz konusu mesajı algılaması sonucunda üretimini arttıracağı kolajen, elastin gibi maddeler ise cilde ihtiyaç duyduğu esnek yapıyı kazandırarak söz konusu kırışıklıkların ortadan kaldırılmasını sağlayacaktır. Bu kırışıklık tedavisi yönteminin genel olarak küçük veya orta düzeydeki kırışıklıkları giderdiğini, diğer derin kırışıklıkları ise hafiflettiğini söylemek mümkündür. Bu bağlamda derin kırışıklıkları bulunan kişilerin diğer tedavi yöntemlerini kullanmaları gereklidir.

BabyFace ile Kırışıklık Tedavisi

Baby face , cilt için gerekli olan maddelerin cilt altına enjekte edilmesi ile gerçekleştirilen lazer türüdür. Bu lazer türünün kırışıklık tedavisinde de kullanıldığını söylemek mümkündür. Bilindiği üzere ciltte oluşan kırışıklıkların temel nedeni, kolajen ve elastin gibi maddelerin kaybıdır. Baby face ile söz konusu maddeler cilt altına enjekte edilmektedir. Bu işlemin bu denli tercih ediliyor olmasının temel nedeni ise doğal görünüm bozmamasından kaynaklıdır. Yani bu işlem ile cilde uygulanan ürünler, hasarlı bölgeye eşit miktarda dağıtılmakta, bir bölgede yığılma söz konusu olmamaktadır. Bu sayede de hem cilt kırışıklıklarından kurtulmak hem de doğal görünümü kaybetmemek mümkün olmaktadır.

Botoks ile Kırışıklık Tedavisi

Botoks, deri altına sıvı enjekte edilmesi işlemidir. Bu sayede sıvı enjekte edilen bölgenin aydınlatılması ve kırışıklıklardan giderilmesi mümkün hale gelmektedir. Bu bağlamda kırışıklık sorunu ile karşı karşıya kalan kişilerin botoks ile çözüm bulmaları mümkündür. İşlemin uygulandığı bölgeye bağlı olarak değişmek koşulu ile oldukça kısa sürmesi, bu denli tercih ediliyor olmasının temel nedenidir.

Altın İğne ile Kırışıklık Tedavisi

Altın iğne tedavisi, altın uçlu iğneler ile cilt altına radyo frekans verilmesi işlemlerini kapsamaktadır. Bu işlem ile cilt altına çeşitli boyutlarda ve dalgalar halinde radyo frekanslar gönderilmekte, mevcut bölgenin uyarılması sağlanmaktadır. İşlemin temel uygulanış amacı cilde ihtiyaç duyduğu kolajeni sağlamak bu bağlamda daha esnek ve daha gergin bir cilt yapısı elde edilmesini mümkün kılmaktadır. Gönderilen radyofrekansların ciltte uyarılmaya ek ufak hasarlar oluşturduklarını söylemek de mümkündür. Ancak oluşturulan hasarlar geçici ve minimum boyutlarda hasarlardır. Bunlara “kontrollü hasar” adı verilmektedir.

Zümrüt Işıltısı “Bloomea” ile Kırışıklık Tedavisi

Zümrüt ışıltısı, adını zümrüt uçlu cihazlar ile yapılmaktan alınmıştır. Bu işlemin uygulandığı cihazların uçları, zümrüttür. Ayrıca kullanılan uçların tek kullanımlık olduğu ve seans başı değiştiği de bilinmektedir. Temel olarak zümrüt ışıltısı tedavi yöntemi ise Fransız plastik cerrahları tarafından geliştirilen ve bu bağlamda cildin yenilenmesini sağlayan bir yöntemdir. Cihaz başlıklarının tek kullanımlık olması, ne kadar steril bir yöntem olduğunun kanıtıdır. Ayrıca bu yöntemin ağrısız olduğu da bilinmektedir. Yani söz konusu yöntem ile tedavi gören kişilerin duyduğu ağrı minimum boyutlardadır. Bu tedavi yöntemini kullanan kişilerin ağrısız bir şekilde kırışıklıklarından kurtulmaları mümkündür.

Mezoterapi Yöntemi ile Kırışıklıklardan Kurtulma

Mezoterapi genel olarak cerrahi bir müdahale değildir. Yani bu tedavi türünün cerrahi operasyonlara alternatif olarak üretildiğini ve bu bağlamda fazlasıyla zahmetsiz olduğunu söylemek mümkündür. Ağrısız, sızısız ve zahmetsiz bir şekilde kırışıklıklarından kurtulmak isteyen kişilerin sorunsuz bir şekilde bu işlemi uygulaması mümkündür. Bu işlemin etki oranının bu denli yüksek olmasının temel nedeni, doğrudan ciltteki kolajen ve elastin üretimini baz almasıdır. Yani bu işlem, ciltteki kırışıklıkların giderilmesini, yine cildin kendi doğal mekanizması ile mümkün hale getirmektedir.

Mezoterapi işlemi, genel olarak en fazla 20 dakika süren bir işlemdir. Bu işlemin etkisini uygulandığı an belirli oranlarda göstermesi mümkündür. İşlem, genel olarak yan etkileri bulunan bir işlem değildir ancak uygulama yapıldıktan hemen sonra hafif kızarıklıklar ve şişkinlikler görülmesi muhtemeldir. Bahsi geçen kızarıklıklar ve şişkinlikler ise kısa sürelidir. Yani söz konusu işlemi uygulayan kişilerin sorunsuz bir şekilde günlük hayatlarına devam etmeleri mümkündür. İşlemin seans aralığı, zaman geçtikçe artmaktadır. Örneğin ilk zamanlarda haftada bir ya da 10 günde bir tekrarlayan bu işlem, zaman geçtikçe önce bir buçuk ayda bir sonra da üç ila dört ayda bir uygulanır hale gelmektedir.

Kırışıklık Tedavisi Fiyatları Nelerdir?

Yukarıda sunulmuş olunan bilgilerden de anlaşılacağı üzere kırışıklık tedavisi, temel itibari ile çok seçenekli bir tedavidir. Yani çeşitli yöntemler kullanılarak kırışıklıklardan kurtulmak mümkündür. Bu yöntemlerin her biri farklı kişiler için uygundur. Yani kişilere kırışıklık tedavisi uygulanırken, kendileri için en uygun olan yöntem seçilmektedir. Bu bağlamda seçeneğin bu denli çok olduğu bir işlemde sabit bir fiyat sunmak mümkün değildir. Çünkü fiyatı etkileyen, fiyatı belirleyen birden fazla unsur vardır. Fiyat hakkında en doğru bilgi, gerekli ön muayene yapıldıktan sonra doktorumuz tarafından sizlere sunulacaktır. Siz de aklınızdaki soru işaretlerini gidermek ve fiyat bilgisi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.