Dermapen

Dermapen Nedir?

Cilt bakımı, güzelleşmek, kusursuz bir cilt yapısına sahip olunmasını sağlamak amacı ile geliştirilmiş olan birden fazla uygulama ve yöntem vardır. Bu uygulamaların başında ise 2012 yılında ABD’de cilt gençleştirme uygulamalarının en iyisi seçilen dermapen gelmektedir. Dermapen, sanıldığı gibi epidermise zarar veren bir uygulama değildir. Hatta bu bağlamda “tek” olduğunu söylemek dahi mümkündür.

Kökeni Çin antik dönemine dayanan ve o zamanlardan günümüze farklı varyasyonlara bürünerek gelen dermapen, genel olarak yüz, boyun, el gibi bölgelerde tercih edilmektedir. Bunun temel nedeni, söz konusu bölgelerde deformasyonların daha kolay gerçekleşebilmesidir. Her cilt tipi için uygulanabilen dermapen, cilt sorunları bağlamında ele alınmış olan “en iyi çözüm” olarak adlandırılmaktadır.

Dermapen Nasıl Etki Ediyor?

Dermapenin temel uygulanış mantığı, cildin onarıcı mekanizmalarını aktif hale getirmektir. Üzerine bulunan ve çeşitli boyutlara sahip olan iğneler aracılığı ile ciltte neredeyse binlerce mikro kanal açan dermapen, açtığı mikro kanallar aracılığı ile uygulandığı bölgede bir sorun varmış izlenimi oluşmasını sağlamaktadır. Oluşan bu izlenim, onarıcı mekanizmaları kapsamaktadır. Yani dışarıdan bakıldığında açılan mikro kanalları görmek mümkün değildir.

Vücutta var olan ve onarımı sağlayan bazı hücreler vardır. Bu hücrelerin onarım sağlayabilmesi için söz konusu bölgede onarım gerektirecek bir durum olmalıdır. Dermapenin çalışma mantığı da tam olarak budur. Bir bölgede ufak yaralar açan, bu yaraları yani kanalları gözle görülmez düzeyde oluşturan dermapen; söz konusu kanallar yardımı ile cilde bir sorun olduğu mesajı varır. Bu mesajı alan cilt ise söz konusu bölgeye onarım mekanizmalarını yönlendirir. Bu sayede söz konusu bölgede var olan ölü hücreler, yaralar ve diğer cilt sorunları giderilmiş olur.

Dermapenin, 2 santimetrelik alanın üzerinden 15 kere geçildiğinde 250 ila 500 arası delik açtığı bilinmektedir. Açılan bu deliklerde ise cildin onarım mekanizmaları harekete geçip kolajen, elasten, hyaluronik asit gibi cilt için yararlı dokuların üretimini sağlamaktadır. Bu dokuların her birinin kendine has özellikleri vardır ve genel olarak cildin daha sağlıklı, daha gergin, daha genç görünmesini sağladıkları bilinmektedir. Bu sayede de tamamen doğal yöntemler ile daha estetik bir cilt görünümü elde edilmesi sağlanmaktadır.

Hangi Deri Hastalıklarında Dermapen Uygulanmaz?

Dermapen işleminin uygulanamayacağı kişiler aşağıda verildiği gibidir.

• Gül Hastalığı (İltihaplı Rosasea)
  • Deri enfeksiyonu ( Mantar, Uçuk)
  • Cilt kanserleri
  • 4-5 kategorisinde aktif sivilceli cilt tipi
  • Keloide eğilimi
  • Siğiller
  • Soler keratoz varlığı
  • Ciddi ve çık yaraların mevcut olması gibi durumlarda dermapen uygulanması önerilmemektedir.

Hastalıklarda ise başta HIV olmak üzere;

• Diyabetik
  • Bağışıklık Kanser
  • Hemofili hastalıkları
  • Ağır karaciğer yetmezliği gibi hastalıklar eklenebilir. Bu hastalıkların söz konusu olması durumunda dermapen uygulanması doğru değildir.

Dermapen Yöntemi Nasıl Uygulanıyor?

• Cilt üzerinde var olan makyaj artıklarının, kirlerin arındırılmasının ardından, dezenfektan işleminin yapılması gerekir
  • Dezenfekte edilen edilen cilt, uygulama için hazır hale gelmiş olur.
  • Öncelikle saf hyaluronik asit bölgeye uygulanır. Her tarafa yayıldığından emin olunduktan sonra dermapen işlemine başlanır.
  • Çeşitli milimlere sahip iğneler ile cilt üzerinde mikro kanallar açılır ve cilt üzerinde kanal açarak gezilir.
  • 30 dakika ile 45 arasında ise cildin onarıcı mekanizmaları tam olarak aktif hale getirilmiş olunur.

Dermapen Uygulaması Kaç Seans Sürer?

Dermapen uygulamasının temel olarak minimum 4 seans sürdüğünü söylemek mümkündür. Ancak bu bağlamda en sağlıklı bilginin bir doktor muayenesi sonrası verileceği bilinmelidir. Çünkü uygulamanın seans aralığı da, seans sayısı da kişinin deformasyon durumuna göre değişiklik göstermektedir. Seans aralığı da yine kişiye göre değişiklik gösterebilmekle birlikte, 4 hafta civarıdır.

Dermapen Uygulamasının Avantajları Nelerdir?

• Dermapen uygulamasının en büyük avantajı cildi sıkılaştırmasıdır. Bu bağlamda sarkmalar görülen ciltlerin esnek yapısına geri dönmeleri de dermapen ile mümkündür.
  • Cildinde yoğun miktarda ince çizgi bulunan kişilerin de söz konusu çizgilerinden dermapen aracılığı ile kurtulmaları mümkündür.
  • Akne ve leke tedavilerinde de dermapenden faydalanıldığı bilinmektedir.
  • Doğum ya da hızlı kilo alıp vermeye bağlı olarak oluşan deri çataklarının tedavisinde de dermapene başvurulabilmektedir.

Dermapen Nerelere Uygulanır?

Dermapenin kullanım alanını birkaç bilgi ile sınırlamak mümkün değildir. Akla gelebilecek birçok alanda ve rahatsızlıkta dermapen kullanıldığı bilinmektedir. Örneğin ameliyatlara, dikişlere bağlı olarak ortaya çıkan yara izlerinin dermapen ile giderilmesi ya da en hafif boyuta getirilmesi mümkündür.  Doku kaybı oluşan bölgelerde, çatlaklarda, sarkma görülen bölgelerde, lekelerde, selülitli cilt yapısında dermapen kullanıldığı ve bu bağlamda olumlu sonuçların alındığı da bilinmektedir.

Dermapen Uygulaması Ücretleri Ortalama Ne Kadar?

Uygulama yapıldıktan sonra 6 hafta içerisinde etkisini göstermeye başlayan ve 8 ila 10 ay kadar kalıcılığı bulunan dermapen fiyatları için net bir şey söylemek mümkün değildir. Çünkü dermapenin uygulandığı bölge de, bölgenin durumu da, işlemin uygulanma nedeni de dermapen fiyatlarını etkileyebilmektedir. Bu bağlamda en doğru bilginin yine doktor muayenesi sonrası verileceği bilinmelidir. Bilgi almak, korkularını gidermek ve sorularını yöneltmek isteyen kişilerin Dr. Dilara Turgut olarak tarafımla iletişime geçmeleri yeterlidir.